پارسیان آذین زند

کاغذ دیواری اتاق کودک | خواب | پذیرایی | کلاسیک و مدرن آذین زند

پارسیان آذین زند

کاغذ دیواری اتاق کودک | خواب | پذیرایی | کلاسیک و مدرن آذین زند

تاثیر رنگ در انتخاب کاغذ دیواری

آیا تا به حال دقت کرده اید چرا وسایل فست فودها به رنگ قرمز و نارنجی است؟ همه این ها به روانشناسی رنگ ها و تاثیرشان بر ذهن فرد اشاره دارد. رنگ و طرح کاغذ دیواری هم بر فضای اتاق و هم آرامش فرد تاثیر می گذارد. توضیحات این مقاله تنها راهنمایی کوچکی در جهت انتخاب رنگ کاغذ دیواری می باشد. 
در انتخاب رنگ کاغذ دیواری باید به کاربرد اتاق، سن و جنسیت شخص، سلایق و ... توجه شود. متاسفانه به تاثیر شگرف رنگ در زندگی توجه کمی می شود اما محققان دریافته اند که رنگ می تواند انرژی زا باشد هم می تواند خسته کننده باشد، می تواند بیماری روحی و جسمی به بار آورد و حتی می تواند به بهبود بیماری کمک شایانی کمک کند. 

تاثیر رنگ در انتخاب کاغذ دیواری

 

در کل، رنگ های تیره فضای اتاق را کوچک نشان می دهند و برعکس رنگ های روشن، فضای اتاق را باز جلوه می دهند. رنگ کرم: این رنگ، آرامش بخش است و محیط گرم و صمیمی را در خانه ایجاد می کند. رنگ صورتی: صورتی همانند رنگ بنفش، آرام بخش و ملایم است و برای اتاق خواب دخترها و همچنین اتاق مهمان پیشنهاد می شود. رنگ آبی روشن: رنگ آبی، نشانه آرامش است و فضا را باز تر نشان می دهد. برای مکان هایی که به سکوت احتیاج دارد بهتر است از این رنگ استفاده شود. رنگ مشکی: رنگ مشکی فضای اتاق را بسته نشان می دهد و به تنهایی برای دیوار پیشنهاد نمی شود، بنابراین بهتر است با رنگ های روشن استفاده شود. رنگ سبز : رنگ سبز یادآور طبیعت است و از این رو آرامش بخش می باشد. این رنگ برای اتاق خواب مناسب است. 
رنگ نارنجی: رنگ نارنجی، رنگ شادی است و خاصیت ضد افسردگی دارد و برای کسانی که احتیاج به تحرک دارند، رنگ نارنجی گزینه مناسبی است. رنگ قرمز: قرمز، علامت عشق و علاقه و هیجان است.بهتر است از این رنگ برای اتاق خواب استفاده نشود. رنگ زرد: رنگ زرد، گرم، مثبت و شادی آور است و از آنجایی که به تنهایی باعث دلزدگی می شود، بهتر است با رنگ های دیگر استفاده شود. رنگ بنفش: محققان بر این باورند رنگ بنفش به دلیل ماهیت ملایمی که دارد برای اتاق خواب دخترها مناسب می باشد.

جهت مشاهده کاغذ دیواری مدرن و همچنین مطالعه مقاله تاثیر رنگ در انتخاب کاغذ دیواری می توانید به وب سایت پارسیان آذین زند مراجعه نمایید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.