پارسیان آذین زند

کاغذ دیواری اتاق کودک | خواب | پذیرایی | کلاسیک و مدرن آذین زند

پارسیان آذین زند

کاغذ دیواری اتاق کودک | خواب | پذیرایی | کلاسیک و مدرن آذین زند

نورپردازی بر روی کاغذ دیواری و زیباتر شدن آن

نورپردازی بر روی کاغذ دیواری و زیباتر شدن آن

امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها علاوه بر لوازم و وسایل و نحوه چیدمان آنها، نورپردازی و تاثیر نورپردازی بر جلوه کاغذ دیواری اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. به دلیل اینکه امروزه در دکوراسیون داخلی خانه بر روی دیوار اکثر خانه ها کاغذ دیواری هایی با طرح ها و رنگ های گوناگون وجود دارد، تاثیر نورپردازی بر کاغذ دیواری اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. برای اینکه کاغذ دیواری ها جلوه زیبای خود را از دست ندهند باید در انتخاب نورپردازی ها دقت زیادی صرف شود. بنابراین در این مقاله به تاثیر نورپردازی بر جلوه کاغذ دیواری و اهمیت آن بر دکوراسیون داخلی پرداخته شده است.

نورپردازی کاغذ دیواری

این روزها کاغذ دیواری جزء جدا نشدنی در دکوراسیون خانه و یا حتی برخی مطب ها و کلینیک ها هستند. نورپردازی می تواند به نحوی باشد که جلوه این کاغذ دیواری ها را دوچندان کند. اگر نورپردازی ها به درستی انتخاب نشوند، بی شک تاثیر نورپردازی بر جلوه کاغذ دیواری، برعکس خواهد بود و به جای اینکه زیبایی کاغذ دیواری را دو چندان کند، نمای اصلی آن را زشت تر از حالت معمول و عادی نشان می دهد.
افرادی که در خانه های خود از کاغذ دیواری استفاده کرده اند، برای زیباتر نشان دادن آن باید به 2 نکته مهم توجه کنند: اول اینکه کاغذ دیواری کاملا درست و صاف بر روی دیواری بچسبد و هیچ گونه چروکی در آن وجود نداشته باشد و دوم نورپردازی کاغذ دیواری است، که باید به نحو احسنت و بهترین شکل ممکن انجام شود.

کاغذ دیواری کلاسیک برای پشت تلویزیون _ پارسیان آذین زند

چگونه نورپردازی درستی برای کاغذ دیواری ها انتخاب نماییم؟

برای انجام نورپردازی در خانه باید به 3 فاکتور مهم توجه کرد. نوع رنگ، سطح ها و بافت هایی که در دکوراسیون وجود دارد.
برای اینکه تاثیر نورپردازی بر جلوه کاغذ دیواری بیشتر شود، باید این نکته را حتما دانست که رنگ های روشن، به ویژه رنگ سفید باعث می شود که 80 درصد نور تابیده شده بر روی کاغذ دیواری منعکس شود و رنگ های تیره مانند سیاه، فقط 4 درصد از نور را منعکس می کنند. در خانه هایی که آیینه های براق و کاشی های صاف و صیقلی وجود داشته باشد، حتی ممکن است تا 90 درصد از نور در فضای این خانه ها منعکس شود.
ارتفاع سقف اتاق نیز یک عامل بسیار مهم و تاثیرگذار در نورپردازی داخلی خانه است، به گونه ای که سقف های بلند و با ارتفاع زیاد، باید از نورپردازی های روشن استفاده شود تا تمرکز بر بلندی سقف کمتر شود و برای خانه هایی با سقف های کوتاه نورپردازی های تیره خیلی مناسب تر است. حال اگر این نورپردازی ها به گونه ای باشد که با نوع کاغذ دیواری بکار رفته هماهنگ نباشد نه تنها محیط را زیبا نمی کند بلکه جلوه کاغذ دیواری را نیز از بین می برد.
برای اینکه تاثیر نورپردازی بر جلوه کاغذ دیواری، خیلی بیشتر شود در طراحی دکوراسیون داخلی و  انتخاب کاغذ دیواری و نورپردازی، باید به این نکته توجه کرد که نورپردازی هایی که به سمت دیوار باشند، بی شک زیبایی کاغذ دیواری و جلوه آن را دوچندان خواهند کرد.
علاوه بر این در نورپردازی بر کاغذ دیواری، دانستن این نکته که نورپردازی هایی که رو به بالا باشند، به طوری که نور مستقیما به چشم نتابد، می تواند زیبایی کاغذ دیواری را به ویژه در شب افزایش دهد، خالی از لطف نیست. آباژورها لوازم روشنایی بسیار شیکی هستند که با نور ملایم خود در کنار دیوار و در محیط خانه به ویژه در اتاق خواب ها می توانند تاثیر بسیار مثبتی بر جلوه و زیباتر شدن کاغذ دیواری ها داشته باشند.

کاغذ دیواری طرح گل _ پارسیان آذین زند

تاثیر نورپردازی بر جلوه کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها می توانند در صورت دارا بودن نورپردازی های درست و حرفه ای بر روی خود، مانند یک اثر هنری بسیار خارق العاده به نظر برسند. بنابراین با استفاده از انتخاب نورپردازی های درستی که بر روی کاغذ دیواری ها  تابیده می شوند، می توان یک اثر هنری زیبایی را از آنها ایجاد کرد.
برای اینکه بهترین نورپردازی ها را در فضای خانه خود داشته باشید در خرید لوسترها و لامپ ها که وظیفه اصلی روشنایی منزل را برعهده دارند، نهایت دقت را داشته باشید و همچنین می توانید از دکوراتورهای حرفه ای راهنمایی بگیرید.

کاغذ دیواری مدرن _ پارسیان آذین زند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.